STYRE OG SAMARBEIDSUTVALG

SAMARBEIDSUTVALG (SU)

SU skal være et rådgivende, kontaktskapende og samordnende organ. Det består av foreldre/foresatte og ansatte i barnehagen,slik at hver gruppe er likt representert. Barnehagnes eier kan delta etter eget ønske, men ikke med flere representanter enn hver av de andre gruppene. Daglig leder har møte-og uttalerett og er sekretær.

Barnehageeieren skal sørge for at saker av viktighet forelegges foreldrerådet og SU

SU for barnehageåret 2023/2024:

Foreldrerepresentant, Spurven Charlotte Leidland Fosse

Foreldrerepresentant, Ternen: Inga Merethe Fjerdingstad

Foreldrerepresentant , Måken: Ingeborg Gundersen Nodland

Representant fra styret: Helene Voilås Larsen

Ansattes representanter: Hilde R.Ramsland og Katrine Myklebust.

FORELDRERÅD.

Foreldrerådet består av foreldrene/de foresatte til alle barna, og skal fremme deres fellesinteresser og bidra til at samarbeidet mellom barnehagen og foreldregruppen skaper et godt barnehagemiljø.

Det blir avholdt minst 2 foreldremøter pr. år. Det velges hver høst 2 representanter til SU.

STYRET

Samvirkeforetaket skal ha et styre som består av en styreleder og 4 andre. I tillegg kommer 1 representant for de ansatte.Styret velges på årsmøtet, som er samvirkeforetakets øverste organ.Styret skal lede virksomheten i samsvar med lov, vedtekter og årsmøtets vedtak.

Styret for 2023/2024:

Tone Wetteland, leder