KOMMUNAL LEKEPLASS

Den kommunale lekeplassen i Birkebeinerveien grenser til Varden barnehage sin lekeplass. Den var ganske overgrodd og lite i bruk. Som en "vinn-vinn"situasjon både for familier i nærområdet og barnehagen, inngikk Varden driftsavtale med Eigersund kommune. Kommunen satte lekeplassen i stand, og barnehagen overtok ansvaret for vedlikehold. Tilsvarende avtaler er det mange velforeninger som har inngått på ulike lekeplasser. Lekeplassen er selvsagt åpen for alle.

Denne lekeplassen er super til løping, spille fotball og regelleker. Det er bare å åpne en port, så er vi der. Underlaget er grus og det er god plass. Området er inngjerdet og små grupper barn kan leke uforstyrret her. De voksne styrer bruken av denne lekeplassen. I tillegg til dissestativ og sandkasse, bord og benker, er det også en liten rutsjebane der, den passer for de aller minste barna.