Spurven

Spurven er barnehagens småbarnsavdeling

Med en egen avdeling for de aller yngste kan vi tilrettelegge etter deres behov. Vi har fokus på å være tilstedeværende voksne som gir barna god tid til lek og utforsking.

Vi deler oss ofte i mindre grupper i løpet av dagen, under aktiviteter og samlinger, for å tilrettelegge etter det enkelte barns utvikling, interesser og for skape større ro på avdelingen.

Vi tar utgangspunkt i barnas interesser, årstid og faste tradisjoner i planleggingen av våre aktiviteter. Eventyr, sang, rim og regler brukes flittig i samlingene.

Vi ser fram til et år fylt med mange fine opplevelser. En hverdag både med lek og mesting, tårer og latter, og masse kos. Gleder oss til å være sammen med alle Spurvungene, og prøve å oppdage verden gjennom deres øyne.

Hilsen Mona, Bente, Natalie og Embla.

DAGSRYTME

06:35 Barnehagen åpner

06:35-08.15 Frokost på avdelingen for de som ønsker det. Barna tar med matpakke.

06:35-09.00 Frilek på avdelingen/grupperom.

09:00-10:30 Utelek (evt tilrettelagte aktiviteter inne som f.eks. forming, musikk, lek)

10:30 Stell/bleieskift

10:45 Samlingsstund (sang, dans, historier, bruk av instrumenter etc)

11:00 Formiddagsmat (brødskive og ulike sorter pålegg og grønnsaker)