UTELEKEPLASSEN

Barnehagens utelekeplass innbyr til lek, opplevelser og utfoldelse. Området er stort og er en skikkelig boltreplass.

Lekeplassen er variert, med både lekeapparater, sandkasser, asfalterte områder til sykling og masse uberørt natur.

Innimellom trærne ligger "Hyttå", en skikkelig lekehytte med lys og varme. Her leker små grupper, den brukes sommer som vinter. Litt bortenfor "Hyttå" ligger bålplassen, der vi noen ganger griller eller varmer oss på bålet.

"Hauen" er nok den aller kjekkeste plassen å være. Her er det kupert naturområde med mange steiner og fjell til å klatre på, klatretrær, busker og gress til å leke i, nesten så man kan gjemme seg bort. Dette gir barna mange utfordringer og muligheter, uansett alder.Her har vi også noen bærbusker og epletrær. Avlingene er varierende, men det er viktig for barna å oppleve at ting vokser og gror. Er vi heldige og får snø, aker vi i bakken. På toppen av "Hauen" ligger det en gapahuk. Fin plass til å sitte under tak og spise nisten, ha små forestillinger, nyte utsikten eller leke under tak.